Gå tilbake

Bak HairLust

Bli med bak fasaden og les om historien vår

Naturlig hårpleie fra Skandinavia

HairLust er et skandinavisk hårpleiemerke som er dedikert til å forbedre og bevare naturlig skjønnhet. Vårt fokus er å levere naturlige produkter for både indre og ytre hårpleie samt tilbehør - alt basert på skandinaviske verdier.

Innovativ, bærekraftig og gjennomsiktig

Tidlig i 2017 ble HairLust skapt med innovasjon, bærekraft og gjennomsiktighet som grunnverdi. Basert på disse verdiene og fokus på det nære forholdet til kundene våre, har vi kommet for å bli. Vi har tatt opp kampen mot de store, utenlandske konglomeratene og deres tradisjonelle hårpleieprodukter.


Vårt fokus er ikke bare på indre eller ytre hårpleie, men på effektiv synergi av de to til sammen. Med en naturlig og helhetlig tilnærming til hårpleie gir våre kosttilskudd for håret, hårpleieprodukter og hårtilbehør i kombinasjon de beste forholdene for sunnere hår.


Vi ønsker å være gjennomsiktige og jordnære i hele vår virksomhet og verdikjede. Vi er helt åpne med våre råvarer og ingredienser. Vi skjuler ingen hard kjemi, men ønsker å gi full innsikt.

Du kan stole på oss

Vi er stolte av produktene våre og alt de inneholder - fra naturlige og økologiske ingredienser til emballasjen som dem kommer i.

Ingenting er tilfeldig. Hver dag prøver vi å tilby den beste hårpleien uten frills.

Derfor klinisk tester vi produktene våre på uavhengige laboratorier for den høyeste kvalitetssikringen. Vi sertifiserer at produktene våre er veganske og økologiske. Vi bruker resirkulert plast i emballasjen. Vi holder oss langt borte fra skadelig eller uønsket kjemi. Vi bruker ikke allergifremkallende parfymer. Vi er sertifiserte klimanøytrale.

Du kan stole på oss. Med produktene våre får du den beste hårpleien uten kompromisser.

Vår historie

Våre to medstiftere Sofie Tidemand og Rasmus Serup opplevde på første hånd, hvor mye tynt hår og håravfall kan påvirke folks selvtillit. Spesielt hos kvinner, hvor hårtap ofte er et problem som ikke har blitt snakket på samme måte som hos menn.

Begge var kommet godt inn i 20-årene, og kunne derfor se tydelige tegn på hvor stort problem hårtap kan være, både for dem selv, men også for folk rundt dem.

Sofie hadde typisk tynt og skjørt, skandinavisk hår, som siden tenårene hadde vært svært preget av splitte tupper og tørre, slitte lokker. Dette startet spesielt da hun som tenåring fikk extensions, og etter dette aldri fikk håret helt tilbake til dets naturlige, sunne utgangspunkt, på grunn av stressende arbeidsperioder og for lite tid i hverdagen til å kunne få i seg riktig kost, optimal søvn og tilstrekkelig med mosjon.

Som mange menn i 20-årene begynte Rasmus sine venner å plage hverandre med deres begynnende hårtap og viker, og mange begynte så smått å gå med lue eller hatt, selv om det ikke var kaldt ute. Plutselig ble det utrolig populært å gå med lue, slik at man kunne gjemme de høye tinningene.

De kunne begge relatere til problemet og tabuet rundt hårtap. Men i stedet for å ignorere problemet og akseptere den dårlige selvtilliten og dra luen ekstra langt ned om ørene, bestemte de seg for å gjøre noe med problemet. Hårtap skulle ikke lenger være tabu, men noe man faktisk kunne forebygge og turde å snakke høyt om.

Startet av skeptikere - utviklet for skeptikere

Etter flere års arbeidserfaring med kosttilskudd, kunne Sofie og Rasmus se nye utviklingsmuligheter for indre pleie av håret og økte også oppmerksomheten mot indre skjønnhet. Derfor begynte reisen med å undersøke potensialet nøye for et kosttilskudd spesielt utviklet for håret, som viste seg å være utrolig stort. Så de var ikke alene med behovet for et naturlig kosttilskudd for indre hårpleie.

HairLust ble en realitet og ble lansert for første gang i begynnelsen av 2017. Herfra gikk det plutselig godt for Sofie og Rasmus, og i dag jobber hele teamet bak HairLust hardt hver dag for å hjelpe både kvinner og menn til sunnere hår. Vi gjør dette for å skape dialog og åpenhet om problemene med håret som vi alle sliter med. Ikke bare ønsker vi å artikulere og avklare det vanlige med hårtap, flass, misfarget hår og andre utfordringer som kan virke følsomme og negative for noen - men vi vil aktivt gjøre en forskjell med innovative og bærekraftige produkter som faktisk fungerer.

5 år med Hairlust

Vi tar deg gjennom årene

2017

Januar 2017

Oppstart av Hairlust

Sofie og Rasmus startet HairLust med ett produkt i porteføljen; et kosttilskudd for håret for kvinner.

Marts 2017

Den første produksjonen

Det var med sommerfugler i magen da vi fullførte den første produksjonen av 2000 bokser med kosttilskudd for håret. Det var ikke uten problemer med et regulert marked for kosttilskudd!

Vi er ikke så stolte av det, men etter at alle merkene ble satt på ved den første produksjonen, oppdaget vi en feil i designet, så vi måtte ta dem alle av igjen og ta på nytt. Ja, det å være gründer er ikke noe rosenrødt eventyr.

April 2017

Så kom de første ordrene

HairLust besto fortsatt bare av Sofie og Rasmus, som tok seg av alle funksjonene i selskapet. De jobbet døgnet rundt for å kunne nå det hele, og det hele startet i stuen der ordrene ble pakket.

2018

Januar 2018

Vi lanserte vårt andre produkt

Da måtte produktene bæres opp til leiligheten i 3. etasje i København. Produktene tok gradvis mye plass, men det ble gjort besparelser der det var mulig, i ekte entreprenørånd.

Det tok mer enn et år før vi lanserte vårt andre produkt. Vi la til vår Hair Growth & Protection Mask i sortimentet, og HairLust bestod nå av både indre og ytre hårpleie.

Juni 2018

Vi lanserer for menn

Med sterkt fokus på produktutvikling var 2018 året der sortimentet virkelig begynte å utvikle seg.

Vi hadde nå lansert 10 produkter.

Juni 2018

Det kommer nye kollegaer til

Inntil nå var Sofie og Rasmus alene om arbeidet, men det ble endret. I juni 2018 ble de første medarbeiderne ansatt, og før utgangen av året besto HaIrLust av over 10 personer. Det ble vendepunktet i vår historie. Med flere hender begynte veksten å ta fart.

November 2018

Nytt kontor

Vi flytter inn i Kompagnistræde 16, København K. Vi hadde vært på et delt kontorhotell en kort stund, men trengte raskt vårt eget kontor. Lageret vårt ble flyttet til Nordjylland, og nå hadde vi rammene for skalering.

2019

Februar 2019

Fotostudioet vårt ble innviet

Med en stor tilstedeværelse på sosiale medier og en forretningsplan som lener seg mot sin egen plattform og nettbutikk, er det viktig å produsere innhold kontinuerlig.

Juni 2019

Vårr første offisielle event

Vi inviterer pressen til å fortelle historien om HairLust og våre produkter.

Juni 2019

Vi holder presseevents

Vi drar til Stockholm, Oslo, Helsinki og København for å holde events med pressen og spre budskapet om HairLust.

September 2019

Vi er nå lansert i 10 land

Vi feirer at vi nå er lansert i 10 land og nå teller 10 nasjonaliteter i selskapet. Det vil bli feiret med et teambuilding-arrangement.

Desember 2019

1000 forhandlere i inn- og utland

I tillegg til vår egen plattform og nettbutikk i 10 forskjellige land, anbefales og selges HairLust nå hos over 1000 forhandlere i inn- og utland. Våre produkter selges på profesjonelle frisørsalonger, apotek, materialister, skjønnhetsklinikker og helsebutikker.

2020

Januar 2020

Vi feirer seirene våre

Vi vinner hele 3 beauty awards i 2020 ved anerkjente prisutdelinger i inn- og utland.

Prisbelønt hårpleie

Våre produkter er anerkjent av de største kritikerne som kan tenkes. Disse tre produktene ble de store vinnerne i 2020.

Mars 2020

Så kom Covid-19

For en turbulent tid å være bedriftseier. Vi jobbet plutselig hjemmefra med mange nettmøter og kontoret var tomt. Produksjonskapasiteten vår forsvant nesten på dagen, og 2020 var preget av utsolgte produkter.

September 2020

100.000 kunder

Vi har nå rundet 100.000 kunder, og vi er veldig fornøyde med støtten vi har fått på reisen.

2021

Mars 2021

Klimanøytral

Vi er veldig klar over vår innvirkning på klimaet og prøver hele tiden å bli bedre. Vi har tatt flere initiativer for å redusere klimafotavtrykket vårt så mye som mulig. Selv om vi hele tiden fokuserer på å minimere CO₂-utslipp i selskapet vårt, har vi valgt å gjøre en ekstra innsats. Vi kompenserer for at CO₂-utslippene våre blir klimanøytrale. Vi gjør dette ved å gi vår støtte og donere til ideelle organisasjoner (NGOs) som lanserer omfattende klimainitiativer over hele verden. Vi støtter blant annet for at flere skal få drivstoffeffektive ovner i Honduras, regnskogprosjekter og treheving, samt et stort prosjekt som fremmer fornybar energi i Thailand. Her kan du lese mer om hvordan vi jobber med klimaprosjektene våre.

Mai 2021

Vi lanserer plattformen på nytt

Vi får ny online visuell identitet og setup for å gjenspeile vår utvikling og hvor vi er i dag.

Juni 2021

Vi vinner to Danish Beauty Awards

HairLust blir årets vinnere på Danish Beauty Awards 2021! Som eneste merke vinner vi to priser! Anti-Frizz & Hydration Pre-Shampoo Hair Balm vinner årets hårpleieprodukt og Scalp Massage Brush vinner årets beauty accessory.

Historien fortsetter ...