Gå tilbake

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Se alle spørsmålene og svarene nedenfor

Vi har delt opp alle spørsmål og svar i kategorier, slik at du enkelt kan få en oversikt over hvor spørsmålet ditt ligger. Klikk pluss (+) for å lese svaret på det respektive spørsmålet.

    • Du kan slutte å ta Hairlust Hair Growth Formula når du ønsker, men vi kan ikke garantere at dine resultater med produktene vil fortsette over tid hvis du slutter.

    • Den primære forskjellen mellom Hairlust Hair Formula Gummies og Hairlust Hair Formula Tablets er at våre tyggevitaminer er egnet til folk som har vanskelig med å svelge piller.

      Det er ikke så stor forskjell på de to, utover måten de skal tas på. De fleste av ingrediensene er de samme, dog er Hairlust Hair Formula Tablets en smule kraftigere og inneholder en mer konsentrert mengde av noen ingredienser samt en litt bredere liste av ingredienser, som silika og gode aminosyrer. Derfor kan tablettene virke litt bedre, men det er en preferansesak, da tyggevitaminene kan skape en moro opplevelse med ditt kosttilskudd hver dag.

      Begge produkter er veganske og fri for gluten og laktose.

    • Hairlust inneholder ingen ingredienser som man fraråder å ta under graviditet eller amming.

      Men som med mange andre matvarer og kosttilskudd kan det være en god idé å få en godkjennelse hos egen lege før bruk.

    • Det avhenger veldig av kosttilskuddet. Du kan gjerne ta f.eks. fiskeoljer og magnesium samtidig. Vi anbefaler dog ikke at man tar andre multivitamintilskudd samtidig som man tar Hairlust kosttilskudd, da en for stor dose av visse fettløselige vitaminer som vitamin A, D, E og K over en lengre periode kan gi milde bivirkninger. Hvis du er i tvil om ditt spesifikke kosttilskudd anbefaler vi å spørre egen lege. 

    • Det korte svar er nei.

      Faktisk har flere undersøkelser vist, at bl.a. magnesium, sink, kalsium, vitamin D og E,  har en reduserende effekt på hirsutisme (økt ansiktshårvekst), ved å stabilisere tetosteronproduksjonen. 

      Kroppshår bestemmes av gener og hormoner, og påvirkes ikke av vanlige vitaminer og mineraler fra kosttilskudd. Økt kroppshår skyldes vanligvis at hårsekkene reagerer aggressivt på testosteron. Dette er også grunnen til at menn har mer ansiktshår, i form av skjegg, ettersom de produserer mer testosteron enn kvinner gjør.

      Vitaminene og mineralene som brukes i Hairlust, fungerer for å støtte anagenfasen i hårsyklusen, og ikke for å øke hormonene i kroppen.

    • De alle fleste produktene våre produseres i Danmark. Vårt tilbehør i EU og Asia.

      Alle våre produkter er produsert av veldig nøye utvalgte produsenter, så produktene oppfyller alle krav og standarder i Danmark og EU. Selvfølgelig er det alltid logistikk å ta hensyn til når man produserer og distribuerer produkter, men vi prøver så godt som mulig å optimalisere alle prosesser for å minimere påvirkningen vi har på verden. Men selvfølgelig vil vi ikke la det gå på akkord med kvaliteten på produktene våre.

    • Det er ikke mulig å returnere eller å bytte pute- eller dynetrekk dersom forseglingen på emballasjen er brutt. Dette er ikke mulig på grunn av hygiene og helsemessige årsaker.

    • Når du mottar en ordrebekreftelse, har bestillingen din kommet gjennom til oss. Ordrebekreftelsen inneholder bestillingsnummeret ditt og vil bli sendt til e-postadressen du oppga når du bestilte. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen din innen kort tid, kan du sjekke spamfilteret eller søppelpost.

      Hvis du ikke kan se å ha mottatt din ordrebekreftelse, kan du kontakte vår kundeservice her.

      Det kan hende at du har oppgitt en feil e-postadresse når du bestilte, i så fall kan vi korrigere informasjonen i systemet og manuelt sikre at du får ordrebekreftelsen din, så vel som sporingsinformasjonen på pakken din.

    • Vi trekker pengene for bestillingen din når bestillingen blir sendt til pakking på lageret vårt og sendt til deg eller det utleveringssted som du har valgt levering til. Når dette skjer, vil bestillingen din få tildelt et pakkenummer, og du vil motta en e-post med ditt sporingsnummer, samt en lenke som du kan bruke til å spore pakken og følge den på sin vei.

      Du vil kunne spore pakken når den skannes i fraktselskapets terminaler og ved levering. Det kan ta opptil 24 timer før den første skanningen vises, og du vil kunne følge pakken gjennom sporingsnummeret.

    • Hvis du ikke klarte å hente pakken fra butikken eller posten innen fristen, vil pakken være på vei i retur til oss. Hvis returforsendelsen ennå ikke er sendt, er det en mulighet for at vi vil kunne få fraktselskapet til å forlenge hentefristen. Hvis dette ikke er mulig, vil vi finne en annen løsning for deg.

      Vær oppmerksom på at du vil bli belastet et returfraktgebyr hvis pakken returneres på denne måten, etter at du ikke har blitt hentet i pakkebutikken innen fristen. Denne avgiften belastes når produktene returneres til vårt lager og trekkes fra refusjonen du vil motta for de returnerte produktene.

      Hvis du er på ferie eller på annen måte forhindres i å hente pakken i løpet av perioden da pakken er i pakkeforretningen, kan du kontakte oss så snart som mulig, slik at vi kan få PostNord eller HeltHjem til å forlenge tidsfristen for deg. Dette kan også gjøres direkte på fraktselskapenes hjemmesider.

      Kontakt oss her om du har noen spørsmål om din ordre.

    • Hvis sporingslenken din ikke har mer informasjon 48 timer etter at du mottok meldingen om at pakken ble sendt, kan ordren din ha stoppet et sted i systemet.

      Du vil enkelt kunne kontakte fraktselskapet du har valgt når du bestiller for å forhøre deg om pakken din. Da må du oppgi pakkenummeret du mottok da pakken ble sendt.

      Kontakt oss her hvis du har spørsmål eller problemer med din ordre, som vi kan hjelpe deg med. Da kan vi undersøke saken nærmere, og eventuelt etterlyse pakken for deg.

    • Hvis pakken din har stoppet opp og ikke har kommet til utleveringssted, hjemme- eller forretningsadressen din innen den normale leveringstiden, kan den ha stoppet opp eller gått tapt et eller annet sted i systemet. Ofte blir den levert til et utleveringssted, men mangler ganske enkelt den siste skanningen av utleveringsstedet som gir deg direkte varsel om at den er klar for henting. Men det hender også at pakken dessverre har forsvunnet et sted i systemet.

      Hvis pakken har blitt borte, vil vi alltid kunne sørge for at en ny pakke sendes til deg, slik at du vil motta produktene du har bestilt og gledet deg til å motta.

      Du vil også enkelt kunne kontakte fraktselskapet du har valgt når du bestilte for å forhøre deg om pakken din. Da må du oppgi pakkenummeret du mottok da pakken ble sendt.

      Kontakt oss her hvis du har spørsmål eller problemer med bestillingen din. Da kan vi undersøke saken nærmere og eventuelt etterlyse pakken hos fraktselskapene.

    • Hvis du har bestilt levering med HeltHjem eller PostNord til butikk, må pakken din hentes innen 7 dager etter at den kom til utleveringsstedet.

      Fristen for PostNord kan utsettes i myPostNord-appen eller på my.postnord.no.

      Fristen for Helthjem Hentepakke kan utsettes med ytterligere 7 dager. Dette kan du gjøre selv ved å trykke på linken du får på SMS 3 dager etter første hentemelding.

      Når de 7 dagene har gått, og du ikke har utsatt fristen eller hentet pakken, blir en returkode automatisk satt på og pakken blir sendt tilbake til oss. Hvis pakken returneres på denne måten, vil du bli belastet et returfraktgebyr, så det er lurt å få hentet pakken så raskt som mulig.

    • Når du tegner et abonnement hos oss blir pakken automatisk sendt med Helthjem til din adresse, med mindre de ikke har dekning. Hvis det ikke er dekning med Helthjem, vil pakken leveres til en post i butikk.

    • Du har vanligvis 14 dagers angrerett på kjøpet ditt hos Hairlust. Du mister angreretten din hvis du åpner og bruker produktet eller bryter forseglingen, da produktet ikke lenger av helse- eller hygieniske grunner kan returneres. Ved returnering må produktet returneres i samme tilstand som du mottok det.

      Hvis produktet skal returneres, må det returneres til vår adresse:
      Lettbutikk AS (Hairlust)
      Postboks 9
      1917 Ytre Enebakk.

      Legg ved en seddel med navnet ditt, ordrenummer og årsak for returnering. Returnering må skje for egen regning.

      Har du angrer på kjøpet, vennligst skriv til oss snarest her, slik at vi kan veilede deg i prosessen videre og følge nøye med på pakken din ved returnering.

    • Hvis du angrer på bestillingen din og ønsker å kansellere den, vennligst kontakt oss her så raskt som mulig. Lageret vårt er vanligvis raske med å pakke og sende bestillinger hver dag i uken, og hvis pakken allerede er sendt, vil vi ikke kunne kansellere den.

      Kontakt oss derfor direkte så snart som mulig, noter bestillingsnummeret ditt (NO etterfulgt av 6 sifre) og meldingen "Kansellering av bestilling" i emnefeltet slik at vi raskt kan fange bestillingen din i systemet.

      Hvis du skriver utenfor våre åpningstider på hverdager mellom 10-16, rekker vi i de fleste tilfeller å kansellere din bestilling, men du vil motta ytterligere informasjon om henvendelsen når vi er tilbake i kundeserviceavdelingen.

      Men dessverre kan det være tilfeller der vi ikke kan rekker å håndtere din henvendelsen før pakken allerede er sendt ut, for eksempel om du kontakter du oss om avbestillingen din etter at pakken er pakket og sendt, eller hvis du skriver utenfor åpningstidene. I slike tilfeller vil vi kunne sette en returkode på pakken og returnere den til vårt lager. Vær imidlertid oppmerksom på at dette koster et returgebyr på 150 kr. Alternativt vil du kunne håndtere returen selv og deretter få hele beløpet refundert.

      Vær oppmerksom på at angrerettreglene er gjeldende og at produktene må returneres i samme stand som du mottok dem. Hvis produktene tas i bruk eller forseglingen er ødelagt, mister du angreretten din, fordi de i så fall ikke kan returneres av hygieniske og helsemessige årsaker.

      Når du kansellerer et kjøp og mottar refusjonen, vil beløpet i alle tilfeller bli returnert til det kredittkortet som ble brukt da ordren ble lagt inn.

    • Hvis du ønsker å bytte din bestilling til et annet produkt, ber vi deg kontakte oss her.

    • Dersom du har mottatt et feil produkt eller et defekt produkt, er det viktig at du fyller ut vårt klageskjema og alle punktene nedenfor.

      Når du fyller ut vårt klageskjema, må du legge ved dokumentasjon for årsaken til klagen. Hvis du klager på et produkt, må du ta vare på produktet og emballasjen slik at det er muligheter for å undersøke saken.

      Hvis vi etter å ha undersøkt produktet bekrefter at det er feil eller defekt, vil vi gi deg de nødvendige instruksjonene om hvordan du går frem.

      Kontakt oss her for å starte klagen din.

    • Det er ikke mulig å returnere eller å bytte pute- eller dynetrekk dersom forseglingen på emballasjen er brutt. Dette er ikke mulig på grunn av hygiene og helsemessige årsaker.

    • Når du kjøper et gavekort fra Hairlust, vil du motta det direkte i innboksen bare minutter etter bestilling. Hvis gavekortet skal brukes som en gave, kan du derfor skrive det ut eller videresende det som en e-post til mottakeren.

      Husk å oppgi riktig e-postadresse slik at gavekortet trygt kan sendes til riktig innboks.

      Gavekortet har en personlig kode som må legges inn i kassen på vår hjemmeside. Når koden er lagt inn riktig, trekkes beløpet automatisk. Hvis ikke hele gavekortet blir brukt ved første kjøp, lagrer du det og bruker koden igjen ved neste kjøp.

      Gavekortet er gyldig i 2 år fra utstedelsesdatoen.

    • Hos Hairlust har vi sjeldent salg og dessverre har vi ikke mange tilbud på de herlige produktene våre. Vi har valgt å prissette produktene våre så billig som mulig, slik at alle kan få kvalitetshårpleie til en rimelig pris. Noen ganger hender det imidlertid at vi gir en rabattkode eller holder eksklusive tilbud. Les mer om hvordan du unngår å gå glipp av gode Hairlust-tilbud og rabattkoder her.

    • Ja! Noen foretrekker å få levert hårpleie på abonnementsbasis slik at de aldri går tom. Det er derfor kun en ekstratjeneste og ikke minst et aktivt alternativ.

      Du har mulighet til å få levert et utvalg produkter fortløpende og automatisk på abonnementsbasis. Å opprette et abonnement er helt gratis. Du får også fast 10% rabatt på abonnementsproduktene dine. Å kjøpe produkter på abonnementsbasis er alltid valgfritt, og det er ikke noe du er påmeldt uten å velge dette selv.

      Som standard gjøres alle produkter som engangskjøp. Abonnementet er derfor en tilleggstjeneste vi tilbyr. Du kan også kombinere et kjøp med både abonnementsprodukter og produkter som engangskjøp.

    • Når du tegner et abonnement hos oss blir pakken automatisk sendt med Helthjem til din adresse, med mindre de ikke har dekning. Hvis det ikke er dekning med Helthjem, vil pakken leveres til en post i butikk.

    • Vi sender deg en bekreftelse på e-post når du har bestilt et produkt på abonnement. Vi sender også en e-post 3 dager før vi sender neste levering, som en vennlig påminnelse.

      I disse e-postene finner du en lenke til profilen din som sier «administrer abonnementet», som du får tilgang til uten å måtte logge inn. Disse koblingene utløper imidlertid etter noen dager, og da må du opprette en konto på nettstedet vårt for å administrere abonnementet ditt. På kontoen din kan du hoppe over en levering, endre leveringsdato, endre produktet og mye mer.

      Opprett en konto for å administrere, endre eller kansellere abonnementene dine. Du har ikke automatisk en konto, selv om du har opprettet et abonnement eller lagt inn en vanlig bestilling. Opprett en konto for å få tilgang til abonnementet ditt. Når du oppretter en konto, husk å bruke samme e-postadresse som da du opprettet et abonnement.

Fant du ikke det du lette etter?

Kontakt oss

Skriv til oss